Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(109)
Forma i typ
Książki
(109)
Publikacje naukowe
(14)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(104)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(109)
Autor
Stróżyński Tomasz (1953- )
(6)
Stróżyński Tomasz (1953-)
(6)
Poprzęcka Maria (1942-)
(4)
Belaid Krystyna
(3)
Białostocki Jan (1921-1988)
(3)
Swoboda Tomasz (1977-)
(3)
Vigarello Georges (1941-)
(3)
Anděl Jaroslav (1949-)
(2)
Bataille Georges (1897-1962)
(2)
Brogowski Leszek (1955-)
(2)
Clair Jean (1940-)
(2)
Corbin Alain (1936-)
(2)
Foucault Michel (1926-1984)
(2)
Foucault Michel (1926-1984). Histoire de la sexualité
(2)
Gwóźdź Andrzej (1953-)
(2)
Helman Alicja (1935-)
(2)
Juszczak Wiesław (1932-)
(2)
Kasperowicz Ryszard (1968- )
(2)
Kłoczowski Jan Maria (1960- )
(2)
Lenk Krzysztof (1936-)
(2)
Ochab Maryna (1946-)
(2)
Pomian Krzysztof (1934- )
(2)
Przylipiak Mirosław (1955-)
(2)
Stróżyński Tomasz
(2)
Szalsza Marek (1967-)
(2)
Szczepanik Petr (1974-)
(2)
Szyłak Jerzy (1960-)
(2)
Turowski Andrzej (1941- )
(2)
Wojtyna Miłosz
(2)
Ziemba Antoni (1960-)
(2)
Adamczak Marcin (1980-)
(1)
Airiau Paul
(1)
Arasse Daniel (1944-2003)
(1)
Arasse Daniel (1944-2003.)
(1)
Arnheim Rudolf (1904-2007)
(1)
Attali Jacques (1943- .)
(1)
Audoin-Rouzeau Stéphane (1955- )
(1)
Audoin-Rouzeau Stéphane (1955-)
(1)
Baczko Bronisław (1923-2016)
(1)
Baltrušaitis Jurgis (1903-1988)
(1)
Bataille Georges (1897-1962). Bleu du ciel pol
(1)
Bataille Georges (1897-1962). Histoire de l'oeil pol
(1)
Bataille Georges (1897-1962). Madame Edwarda pol
(1)
Baudelaire Charles (1821-1867)
(1)
Belmas Élisabeth
(1)
Belting Hans (1935- )
(1)
Belting Hans (1935-)
(1)
Berger Karol (1947-)
(1)
Bertaud Jean-Paul
(1)
Biet Christian
(1)
Bodzińska-Bobkowska Jadwiga
(1)
Bokiniec Monika
(1)
Borkowska Grażyna (1956-)
(1)
Bristiger Michał (1921-2016)
(1)
Brzezicka Barbara
(1)
Budd Malcolm (1941- )
(1)
Burska Ewa
(1)
Bursztyka Przemysław (1979- )
(1)
Burzyńska Justyna
(1)
Burzyńska Justyna tłumacz
(1)
Béguin Albert (1901-1957)
(1)
Carroll Noël (1947-)
(1)
Chojnacki Marek (1963- )
(1)
Choynowski Piotr
(1)
Clair Jean (1940- )
(1)
Colli Giorgio (1917-1979.)
(1)
Corbin Alain (1936- )
(1)
Courtine Jean-Jacques
(1)
Cox Christoph (1965-)
(1)
Czartoryska Urszula (1934-1998)
(1)
Czech Adam (1981- )
(1)
Damisch Hubert (1928-)
(1)
Damisch Hubert (1928-2017)
(1)
Dauksza Agnieszka (1988- )
(1)
Delon Michel (1947-)
(1)
Derrida Jacques (1930-2004)
(1)
Didi-Huberman Georges (1953- )
(1)
Didi-Huberman Georges (1953-)
(1)
Drewniak Bogusław (1927-)
(1)
Drévillon Hervé (1963-)
(1)
Dumała Piotr (1956-)
(1)
Dumézil Bruno (1976-)
(1)
Dziemidok Bohdan (1933-)
(1)
Eberhardt Konrad (1931-1976)
(1)
Eisner Lotte H
(1)
Engelking Ryszard (1935-)
(1)
Eno Brian (1948-)
(1)
Farge Arlette (1941-)
(1)
Ficowski Jerzy (1924-2006)
(1)
Filiciak Mirosław (1976-)
(1)
Forssman Friedrich (1965- .)
(1)
Gałązka Ewa fotografia
(1)
Giżycki Marcin (1951-)
(1)
Gołębiewska Maria (1962-)
(1)
Grodź Iwona
(1)
Gros Frédéric (1965- )
(1)
Guillet François
(1)
Górski Janusz (1953- )
(1)
Hames Peter (1936-)
(1)
Hansz Irena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(7)
1945-1989
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(109)
Język
polski
(109)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Sztuka
(25)
Estetyka
(8)
Ciało ludzkie
(7)
Muzyka
(6)
Kino
(5)
Tematy i motywy
(5)
Erotyzm
(4)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(3)
Film
(3)
Historia
(3)
Kino czechosłowackie
(3)
Kultura masowa
(3)
Muzea
(3)
Seksualność
(3)
Semiotyka
(3)
Socjologia ciała
(3)
Sztuka europejska
(3)
Teatr
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Biopolityka
(2)
Cywilizacja
(2)
Etyka społeczna
(2)
Filozofia
(2)
Filozofia starożytnej Grecji
(2)
Grafika użytkowa
(2)
Grotowski, Jerzy 1933-1999
(2)
Historia XVIII wieku
(2)
Kino amerykańskie
(2)
Kino czeskie
(2)
Kino europejskie
(2)
Kino niemieckie
(2)
Kolekcjonerstwo
(2)
Literatura polska
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Męskość
(2)
Mężczyzna
(2)
Nazizm i kino
(2)
Normy moralne
(2)
Percepcja obrazów
(2)
Podmiotowość
(2)
Renesans
(2)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(2)
Socjologia kultury
(2)
Sztuka erotyczna
(2)
Teatr Laboratorium (Wrocław)
(2)
Wystawy sztuki
(2)
Wzrok
(2)
Śmierć
(2)
Aforyzmy niemieckie
(1)
Album
(1)
Anamorfoza (percepcja wzrokowa)
(1)
Anamorfoza (sztuka)
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Architektura
(1)
Architektura europejska
(1)
Architektura i społeczeństwo
(1)
Artyści plastycy polscy
(1)
Awangarda (estetyka)
(1)
Barok
(1)
Cinéma-vérité
(1)
Courbet, Gustave (1819-1877)
(1)
Cricot
(1)
Derrida, Jacques 1930-2004
(1)
Dilthey, Wilhelm
(1)
Drukarstwo
(1)
Dumała, Piotr 1956
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Figury retoryczne
(1)
Filmy dokumentalne
(1)
Filmy nieme
(1)
Filmy przygodowe
(1)
Folklor
(1)
Fotografia artystyczna
(1)
Graficy polscy
(1)
Grafika
(1)
Grafika książkowa
(1)
Groteska
(1)
Grupa Krakowska (1930-1937)
(1)
Grzech
(1)
Has, Wojciech
(1)
Heidegger, Martin
(1)
Historia nowożytna 1601
(1)
Historia sztuki
(1)
Historia wczesnonowożytna 1451-1600
(1)
Historiozofia
(1)
I wojna światowa (1914-1918)
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Ikonografia
(1)
Ikony
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Ilustracje, obrazy
(1)
Ilustratorzy polscy
(1)
Instrumenty muzyczne
(1)
Intertekstualność
(1)
Jarema, Maria (1908-1958)
(1)
Jednostka i społeczeństwo
(1)
Judyta postać bibl
(1)
Temat: dzieło
Historia XX Wieku
(1)
Mnemosyne
(1)
Muzeologia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(11)
1901-
(10)
1801-
(6)
1801-1900
(6)
1501-1600
(4)
1701-1800
(4)
1-100
(3)
100-1 p.n.e.
(3)
101-200
(3)
1401-1500
(3)
1501-
(3)
1601-1700
(3)
1914-1918
(3)
1918-1939
(3)
200-101 p.n.e.
(3)
2001-
(3)
201-300
(3)
300-201 p.n.e.
(3)
301-400
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
500-401 p.n.e.
(3)
401-500
(2)
1001-
(1)
1001-1100
(1)
1101-
(1)
1101-1200
(1)
1201-
(1)
1201-1300
(1)
1301-
(1)
1301-1400
(1)
1401-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-
(1)
701-800
(1)
801-
(1)
801-900
(1)
901-
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Europa
(4)
Starożytna Grecja
(2)
Starożytny Rzym
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Literatura
(6)
Monografia
(6)
Opracowanie
(4)
Antologia
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Film niemiecki
(2)
Literatura polska
(2)
Podręcznik
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Album
(1)
Albumy
(1)
Architektura
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Felieton
(1)
Film
(1)
Film erotyczny
(1)
Grafika polska
(1)
Grafika użytkowa polska
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura erotyczna francuska
(1)
Literatury skandynawskie
(1)
Malarstwo francuskie
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Muzyka
(1)
Opery
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rysunek polski
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(11)
Kultura i sztuka
(10)
Etnologia i antropologia kulturowa
(5)
Filozofia i etyka
(5)
Literaturoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
109 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 66 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 163 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 16 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fundamentalną kwestią poruszaną przez teoretyków muzyki jest związek pomiędzy muzyką a emocjami. Wiele teorii dotyczących natury i znaczenia muzyki jako formy sztuki uznaje, że jedną z istotnych wartości muzyki jest jej zdolność do reprezentowania, wyrażania, przekazywania lub symbolizowania wielu pozamuzycznych emocji. Jednak teorie te zostały odrzucone przez tych, którzy uważają, że wartości każdego dzieła muzycznego są specyficznie muzyczne i w związku z tym muszą być wolne od jakiegokolwiek związku między muzyką a emocjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 433 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 145 [Wypożyczalnia], Sztuka 18 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
„Wydaje się, że już zaakceptowano w pełni przekonanie, że zbiory publiczne nie są dziedzictwem duchowym, świadectwem historii danego kraju i wizerunkiem jego pamięci, tak dalece cennej dla naszych laickich demokracji, jak cenne były dla wiernych w społeczeństwach religijnych obiekty kultu, ale że są tylko zwyczajnym towarem, który można odstępować, wymieniać, wypożyczać, a po pewnym czasie sprzedawać. Taka, już powszechna, postawa przypomina w swoim skrajnym wyrazie „rewolucję kulturalną” podobną do tamtej, którą w 1968 roku urzeczywistnili chińscy przywódcy polityczni. Dochodzi do głosu wprawdzie w sytuacji kapitalistycznej globalizacji, jednak kryje w sobie właściwości nieujawnione i radykalne, ponieważ ma za podstawę takie samo pogardzanie historią, kulturą, przeszłością i przejętym po niej dziedzictwem. Ten okolicznościowy tekst nie utracił jeszcze swego sensu dlatego, że prócz sprawy Abu Zabi porusza również kwestię znaczenia kultury, a w szczególności muzeów w społeczeństwie, w którym kultura nie jest niczym więcej niż rozrywką, a muzea pełnią funkcję supermarketów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kuratorstwo i Muzealnictwo 5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Wydaje się, że już zaakceptowano w pełni przekonanie, że zbiory publiczne nie są dziedzictwem duchowym, świadectwem historii danego kraju i wizerunkiem jego pamięci, tak dalece cennej dla naszych laickich demokracji, jak cenne były dla wiernych w społeczeństwach religijnych obiekty kultu, ale że są tylko zwyczajnym towarem, który można odstępować, wymieniać, wypożyczać, a po pewnym czasie sprzedawać. Taka, już powszechna, postawa przypomina w swoim skrajnym wyrazie „rewolucję kulturalną” podobną do tamtej, którą w 1968 roku urzeczywistnili chińscy przywódcy polityczni. Dochodzi do głosu wprawdzie w sytuacji kapitalistycznej globalizacji, jednak kryje w sobie właściwości nieujawnione i radykalne, ponieważ ma za podstawę takie samo pogardzanie historią, kulturą, przeszłością i przejętym po niej dziedzictwem. Ten okolicznościowy tekst nie utracił jeszcze swego sensu dlatego, że prócz sprawy Abu Zabi porusza również kwestię znaczenia kultury, a w szczególności muzeów w społeczeństwie, w którym kultura nie jest niczym więcej niż rozrywką, a muzea pełnią funkcję supermarketów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 593 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W trzech tomach „Historii męskości” autorzy podejmują próbę opisania tego, jak tytułowa kategoria funkcjonowała w kulturze europejskiej w ciągu ponad dwóch i pół tysiąca lat – od starożytnej Grecji aż po początek XXI stulecia. W XIX stuleciu znaczenie cnoty męskości osiąga apogeum. Konstytuujący ją system wyobrażeń i norm narzuca się wówczas tak silnie, że wydaje się praktycznie niepodważalna. Męskość nie jest zwykłą cnotą osobistą. Porządkuje społeczeństwo, determinuje panujące w nim relacje, stanowi fundament wszelkich wartości. Nadaje kształt wyobrażeniom o świecie i uczestniczy w procesie formowania się narodów. Męskość jest jednak także brzemieniem dla tych, którym odmawia się udziału w jej pożądanych wzorcach – jak „zniewieściałym” homoseksualistom, podległym proletariuszom czy skolonizowanym „tubylcom”. Prace składające się na ten tom kreślą całościowy obraz funkcjonowania kategorii męskości w burzliwym i wyjątkowo długim XIX wieku, który według zgodnej opinii historyków francuskich zaczyna się wraz z wybuchem Rewolucji Francuskiej (1789) i trwa do zakończenia pierwszej wojny światowej (1918).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 117 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 220 [Wypożyczalnia], Dublety 9 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Malarstwo 93 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 340 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Atlas : antropologia wizualności ; 2)
Kluczowym punktem, wokół którego ogniskuje się myśl Didi-Hubermana, jest „Atlas Mnemosyne” Aby Warburga. Autor używa kategorii „atlasu” do zarysowania najważniejszych problemów, z jakimi mierzyła się sztuka i kultura europejska w ogóle. Od mitologii i Pliniusza Starszego, przez Goyę, Waltera Benjamina, aż po Jorge Luisa Borgesa. Fragment ze wstępu: Wyobrażam sobie, że otwierając tę książkę, mój czytelnik wie już doskonale z praktyki, na czym polega atlas. Posiada co najmniej jeden w swej bibliotece. Czy jednak go przeczytał? Prawdopodobnie nie. Nie czyta się atlasu tak, jak czyta się powieść, książkę historyczną czy wywód filozoficzny, od pierwszej do ostatniej strony. Zresztą atlas zaczyna się zwykle – wkrótce się o tym przekonamy – w sposób arbitralny lub problematyczny, zdecydowanie inaczej niż początek jakiejś historii czy przesłanka jakiegoś wywodu; co zaś się tyczy jego zakończenia, to często bywa ono odraczane do czasu pojawienia się jakiejś nowej krainy, nowego obszaru wiedzy do zbadania, przez co atlas prawie nigdy nie ma formy, którą moglibyśmy nazwać definitywną. Co więcej, atlas ledwie składa się ze stron w zwyczajnym sensie tego słowa: raczej z tablic, z plansz, gdzie są rozmieszczone obrazy, plansz, na które spoglądamy w konkretnym celu lub które swobodnie kartkujemy, pozwalając dryfować naszej chęci dowiedzenia się od obrazu do obrazu, od planszy do planszy. Doświadczenie pokazuje, że zazwyczaj czynimy z atlasu użytek, który łączy w sobie te dwa z pozoru tak odmienne gesty: otwieramy go zrazu po to, by poszukać w nim jakiejś konkretnej informacji, a kiedy ją już uzyskamy, to niekoniecznie odkładamy atlas, lecz nadal przemierzamy jego rozwidlenia w tę i we w tę – zbiór plansz zamykamy dopiero po tym, jak przez pewien czas wędrowaliśmy po omacku, bez jasno określonego celu, po jego lesie, jego labiryncie, jego skarbcu. W oczekiwaniu na następny raz, równie bezużyteczny lub owocny. Dzięki przywołaniu tego dwojakiego, paradoksalnego sposobu używania rozumiemy już, że atlas, z pozoru użytkowy i niegroźny, mógłby się okazać – jeśli uważnie mu się przyjrzeć – przedmiotem niejako dwulicowym, niebezpiecznym, a nawet wybuchowym, choć niewyczerpanie hojnym. Jednym słowem – kopalnią. Atlas jest wizualną formą wiedzy, uczoną formą widzenia. Jednakże łącząc w sobie, splatając lub mieszając owe dwa paradygmaty, jakie zakłada to ostatnie wyrażenie – estetyczny paradygmat formy wizualnej oraz epistemologiczny paradygmat wiedzy – atlas podważa w istocie nie tylko kanoniczne formy, w jakich każdy z tych paradygmatów starał się osiągnąć doskonałość, lecz także ich fundamentalny warunek istnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 457 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 59 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia seksualności / Michel Foucault ; 3)
W trzecim tomie Historii seksualności Foucault kieruje uwagę na I i II wiek naszej ery – moment szczególnego rozwoju kultury Siebie. Jego analiza, mocno zakorzeniona w tekstach Artemidora z Efezu, Galena czy Pseudo-Lukiana, koncentruje się na przemianach kluczowego – także dla nowoczesności – projektu filozoficznego, jakim jest samokształtowanie się podmiotu. Owa sztuka poznawania i formowania siebie wiąże się zarówno ze zwiększoną troską o indywidualne ciało, jak i samodoskonaleniem się jednostki jako podmiotu moralnego, predestynowanego do pełnienia funkcji politycznych. To również inny sposób spojrzenia na aktywność seksualną. Wraz z nakazem „troski o siebie” zmieniają się praktyki seksualne i wyobrażenia rozkoszy, które nieustannie konfrontowane są z horyzontem moralnym i ideałem dobrego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Trans-queer 14 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia seksualności / Michel Foucault ; 4)
Publikacja w 2018 roku czwartej części Historii seksualności stała się we Francji intelektualnym wydarzeniem. To wybitne dzieło miało nigdy się nie ukazać, gdyż taka była wola jego autora, który nie zdążył go ukończyć przed swą przedwczesną śmiercią. "Historia seksualności" to dzieło z ostatniej fazy twórczości Michela Foucaulta. Na książkę składają się trzy prace opublikowane w latach 1976–1984. Podobnie zresztą, jak nieukończona Historia seksualności, ukazująca nam inne oblicze Foucaulta: myśliciela, który do końca życia nie pozwolił zamknąć się w gotowych formułach – nawet tych, które on sam wypracował.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Trans-queer 15 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 10 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Has.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wampir : biografia symboliczna / Maria Janion. - Wydanie trzecie. - Gdańsk : słowo/obraz terytoria, 2023. - 627, [3] strony : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
(Romantyczne Okolice Śmierci)
Mit wampiryczny doczekał się w Anglii, Francji i Niemczech wielu opracowań. Ukazano w nich rozmaite aspekty wampiryzmu uznanego za najpotężniejszy mit literacki XX wieku. Aleksander Dumas napisał w swoim Wampirze prorocze słowa: ?Dokądkolwiek pójdziemy, będzie szedł za nami?. Książka Marii Janion przedstawia drogi, którymi poruszał się wampir w kulturze europejskiej XIX i XX wieku oraz odpowiada na pytania, jakie elementy mitu wampirycznego najsilniej oddziałały na wyobraźnię człowieka. Wampir posiadł tajemnicę nieśmiertelności. Jednocześnie jego władanie tą tajemnicą zagraża rodzajowi ludzkiemu, gdyż wampir tylko niektórym udziela wyjątkowego statusu. Na ogół zaś śmiertelnie wyczerpuje swoje ofiary i chce nad nimi panować w sposób absolutny; nieraz bywa przedstawiany jako uosobienie zła. Dracula Stokera jest wystylizowany wręcz na Antychrysta. [?] Bez krwi nie ma wampira. Jest to substancja, która decyduje o jego istnieniu, podobnie jak o istnieniu człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 767 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej